לוגו עם כיתוב Google Plus Facebook Pinterest twitter instagram whatsapp mail

26 אפקט החיפושית-הנאה לפעולה

26 אפקט החיפושית-הנאה לפעולה

אפקט החיפושית: נקודה טובה ועוד נקודה טובה. כולנו שונאים ג'וקים אבל ממש מתלהבים מחיפושית אדומה מנוקדת בנקודות שחורות שהיא זכתה בהן בגלל 'התנהגות טובה'. הם נתנו לה מוטיבציה להיות מי שהיא.


הנאה לפעולה 🙂 TTHE BEETLE

אפקט החיפושית: נקודה טובה ועוד נקודה טובה.

כולנו שונאים ג'וקים אבל ממש מתלהבים מחיפושית אדומה מנוקדת בנקודות שחורות שהיא זכתה בהן בגלל 'התנהגות טובה'. הם נתנו לה מוטיבציה להיות מי שהיא.

תמונה באדיבות BEHANCE של האמן MYRORNA SWEDEN
תמונה באדיבות BEHANCE של האמן MYRORNA SWEDEN

על הכיפאק

FUN – איזה כיף!

בכולנו מתחבא הילד הקטן שאוהב לעשות כיף בסוף היום, בהתחלה או בין לבין. אם זה לאכול גלידה, לשמוע מוזיקה טובה או סתם לצאת בריקוד משחרר.

אנחנו אוהבים לעשות כיף אבל בסופו של יום צריכים גם לבצע הרבה מטלות שלא ממש כיף לנו לעשות:)

מה גורם לנו בכל זאת להפשיל שרוולים ולעשות גם את הדברים שאנחנו פחות אוהבים? מה יעורר בנו את המוטיבציה לעשות דברים שפחות כיף לנו?

תמונה באדיבות FREEPIK
תמונה באדיבות FREEPIK

הנאה, מעורבות, סיפוק, הישגיות ומשמעות – כל אלו אלמנטים חשובים מאוד לעורר מוטיבציה בדרך להשגת מטרות.

בפוסט הזה נצלול להבנת המושג 'מוטיבציה'. נסקור מגוון דוגמאות מהעולמות הפיזיים או הדיגיטליים שבהם מניעים לפעולה את המשתמשים באמצעות 'הנאה' – חוויה – מה שנקרא – חוויית משתמש:)

תמונה באדיבות BEHANCE של האמן NAHUEL BARDI
תמונות באדיבות BEHANCE של האמן NAHUEL BARDI
תמונה באדיבות BEHANCE של האמן NAHUEL BARDI

תאוריית הכיף The_Fun_Theory

מחקרים מראים כי אחוזי המוטיבציה עלו אצל משתמשים בביצוע פעולות שהם לא אוהבים לבצע, כמו מיון פסולת, המתנה לרמזור ואימון בחדר הכושר – כאשר הוסיפו להם אלמנט חווייתי ומהנה.

בסרטון המצורף תראו ניסוי ידוע שבו רצו לעודד שימוש במדרגות על פני מדרגות נעות. כדי לעשות זאת הותקנו קלידי פסנתר על המדרגות וכאשר דרכו עליהם הם הפיקו צלילים. בסוף הפרויקט נרשמה עלייה של כ-66% בשימוש במדרגות הרגילות!

תמונה באדיבות DESIGNPLAYGROUNDR
תמונה באדיבות DESIGNPLAYGROUNDR
תמונות באדיבות WORDPRESS
תמונות באדיבות WORDPRESS
תמונות באדיבות WORDPRESS

הכוח המניע JUST DO IT

מהי מוטיבציה? מוטיבציה = הנעה.

המהות של המוטיבציה היא התנהגות נמרצת ומתמשכת מכוונת מטרה. כשיש לנו מוטיבציה, אנחנו זזים ופועלים.

על פי ההגדרה המילונית של ויקיפדיה, מוטביציה היא מכלול התהליכים אשר מעוררים, מכוונים ומשמרים את ההתנהגות האנושית לעבר מטרה מסוימת.

מוטיבציה היא תהליך פנימי המתרחש בתוך הפרט. אותו כוח מביא עימו את הכוונה לבצע פעולה ואת ההתמדה בביצועה. המונח 'הנעה' מדגיש את האנרגייה ואת התנועה המרכזיות לתופעה, כמו התנועה בעולם הפיזיקלי. 

מוטיבציה מופיעה כאשר יש כוח במערכת הפסיכולוגית של האדם המביא אותו להתחיל ולהתמיד. המוטיבציה היא כוח פנימי המניע את האדם לעשייה שיש בסופה תוצאות המתגמלות אותו.

שלושה שלבים למוטיבציה: סקרנות, צורך ורצון.

תמונה באדיבות FITGIRLSDIARY
תמונה באדיבות FITGIRLSDIARY
תמונה באדיבות BUSINESSINSIDER
תמונה באדיבות BUSINESSINSIDER

!YOU CAN DO IT

כבר בעודנו ילדים אנחנו מונעים ליצירת פעולות על ידי מבצעים או תחרויות. אלו מניעים הגורמים לילדים לסדר את החדר, ללמוד למבחן או ללכת לישון בזמן. 

אותם אלמנטים בדיוק משפיעים עלינו גם בעודנו מבוגרים ויניעו אותנו לפעולה ביתר חשק: לרדת במשקל, לסיים לנקות לפסח וכדומה. 

אם נקבל פידבק, או נחוש הנאה – זה יגביר בנו את הרצון להגיע אל היעד.

תמונה באדיבות SUCCESSMAGNET
תמונה באדיבות SUCCESSMAGNET
תמונה באדיבות OTIYOT-SUKARYOT
תמונה באדיבות OTIYOT-SUKARYOT

מהי הנעה לפעולה? 

עיצוב שיווקי מטרתו להניע את המשתמשים לפעולה – CTA – CALL TO ACTION.
פלייר, מודעה מודפסת או כל מדיה דיגיטלית אחרת – כולם מטרתם אחת: להניע אותנו לפעולה, כלומר, לרכוש, למלא טופס, רק תלחצו כאן >>. 

אז איך גורמים לזה לקרות? איך מעלים את אחוזי ההקלקות? אחת הדרכים היא על ידי תחושת הנאה!

מוטיבציה שמונעת מהנאה היא מוטיבציה פנימית.

כאשר המוטיבציה נובעת ממניעים פנימיים היא נחווית לעיתים קרובות כמוטיבציה מיידית ועוצמתית יותר ממוטיבציה חיצונית.

תמונה באדיבות elearningindustry
תמונה באדיבות elearningindustry

יצירת מוטיבציה אצל משתמשים

נטישת משתמשים היא אחת התופעות שמאיימת על כל מוצר דיגיטלי. הצלחנו להביא את היוזר אל תוך הממשק, אבל משהו לא עבד והוא נטש.

משתמשים עוזבים כשאין להם מוטיבציה להישאר ולבצע את הפעולה הנדרשת. טריגרים אטרקטיביים אינם מספיקים. טריגר הוא רק קריאה לפעולה. רק מוטיבציה אמיתית יכולה לגרום למשתמש לרצות לבצע את הפעולה הזו בפועל. 

יותר מוטיבציה פירושה יותר סקרנות, יותר צורך ויותר רצון. ככל שהמוצר הדיגיטלי גדול ואינפורמטיבי יותר, כך הוא דורש טריגרים חיוביים יותר: פניות רגשיות והגיוניות יותר לפתרון בעיות המשתמש, יותר תוכן מעורר מוטיבציה.

'יותר מוטיבציה' לא אומר שאתה צריך להמשיך להכות באותה נקודה. אתה יכול לחזק את הנקודה העיקרית עם תמריצים ומניעים תומכים.

תמונה באדיבות GOOGLE
תמונה באדיבות GOOGLE

עיצוב עמודי 404 הוא דוגמה מעולה לנתינת תחושה למשתמש שהוא לא נטוש.

ניתן לראות ממשקים רבים המנצלים את העמוד הזה להנעת משתמשים לפעולות שונות.

תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG
תמונות באדיבות WIXBLOG

מודל כרטיסי המועדון

חשבתם פעם למה דוחפים לנו כרטיס מועדון שמסדר לנו כל כך הרבה הנחות, הטבות יום הולדת וצבירת נקודות?

המטרה היא לחבר אותנו למותג, שנרגיש שייכים, מחויבים, אבל גם שניהנה על הדרך מאלמנט האיסוף והצבירה שידרבן אותנו לצבור עוד, להשיג, לקנות יותר…

תמונה באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונה באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונה באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונה באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונות באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונות באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונות באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN

המועדון של אל על – הנוסע המתמיד

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​במועדון הנוסע המתמיד ​יש חמישה מעמדות: מתמיד, כסף, זהב, פלטינה וטופ־פלטינה. ככל שתצברו יותר נקודות תוכלו ליהנות מהטבות בטיסה (שדרוגים, הטבות כבודה) ​ולצבור נקודות למעמד יוקרה. ​

לקוחות היוקרה נהנים מהטבות מפנקות: כניסה לטרקלינים בארץ ובעולם וקדימות בעלייה למטוס.​

תמונות באדיבות ELAL
תמונות באדיבות ELAL
תמונות באדיבות ELAL

המועדון של NESPRESSO & YOU

האסטרטגיה שעומדת מאחורי המועדון של נספרסו מניעה את הלקוחות ליהנות ממגוון הטבות ולהתחבר למותג בקונספט של חוויית קפה מרעננת: סדנאות קפה, מתנות מפתיעות, הנחות ייחודיות.

תמונות באדיבות NESPRESSO
תמונה באדיבות NESPRESSO
תמונה באדיבות NESPRESSO
תמונה באדיבות NESPRESSO

נספרסו מזמינה את לקוחותיה להיות מחוברים למותג ומניעה אותם לפעולה של רכישת קפסולות מוגברת:) תוכנית ההטבות משתדרגת לפי כמות הצריכה של מועדון החברים.

תמונה באדיבות NESPRESSO
תמונה באדיבות NESPRESSO
תמונה באדיבות NESPRESSO
תמונה באדיבות NESPRESSO
תמונות באדיבות NESPRESSO
תמונות באדיבות NESPRESSO
תמונות באדיבות NESPRESSO

The dancing traffic light

אף אחד לא באמת אוהב להמתין במעבר החציה ולחכות שהרמזור האדום יתחלף לירוק. 

יצרנית הרכב SMART פיתחה פתרון חדש כחלק מניסוי עירוני: דמות הרמזור המרקדת. הם הציבו כשלושה חללים ניידים ברחבי העיר, והזמינו עוברי אורח לרקוד לצלילי מוזיקה, שהועברה גם לרמזור סמוך, וכך גלשו לתפקיד דמות הרמזור האדום.

תנועות הריקוד של האנשים שודרו בזמן אמת לדמות וכך הפכו את שלב ההמתנה באור האדום לחוויה מושכת ומשעשעת.

תמונות באדיבות GIGAZINE
תמונה באדיבות GIGAZINE
תמונות באדיבות GIGAZINE
תמונות באדיבות GIGAZINE
תמונות באדיבות GIGAZINE

המוזיקה פסקה כאשר הרמזור של הולכי הרגל הפך לירוק ונדלק שוב ברגע שהאור הפך לאדום, כאשר דמות הרמזור מתחילה לרקוד באותן תנועות של האדם הרוקד לצלילי המוזיקה בחלל.

תמונה באדיבות GIGAZINE
תמונות באדיבות GIGAZINE
תמונות באדיבות GIGAZINE
תמונות באדיבות GIGAZINE
תמונה באדיבות GIGAZINE
תמונה באדיבות GIGAZINE
תמונה באדיבות GIGAZINE

שלטי האימון של POWERADE

אלפי אנשים הרימו, טיפסו והתאגרפו בשלטי חוצות בכל רחבי ברלין הודות ל-Powerade.

אל דאגה, שלטי החוצות של ברלין אינם מותקפים:)

תופעה חדשה זו מגיעה כחלק מקמפיין השיווק של מותג משקאות הספורט, שבו התקינו שלטי חוצות ברחבי העיר ששימשו גם כמיני מכוני כושר.

שלטי האימון הראשונים בעולם כללו קירות טיפוס מסתובבים, משקלים כבדים ושקי אגרוף. כל הגרסאות של שלט החוצות עוררו בקרב המתאמנים צימאון ש-Powerade הצליחה להרוות. 

הם אכן זכו לתגמול על מאמצי האימון שלהם עם בקבוק מרענן של Powerade.

תמונה באדיבות BECAUSEXM
תמונה באדיבות BECAUSEXM
תמונות באדיבות BECAUSEXM
תמונות באדיבות BECAUSEXM
תמונות באדיבות BECAUSEXM

כמה מהר אתה יכול לרוץ?

חברת REEBOK הקימה שלט חוצות אינטראקטיבי בשטוהקלם עם מצלמת מהירות מובנית, שמדדה כמה מהר הולכי רגל רצים על פניו.

כל מי שרץ מהר יותר מ-17 קמ"ש קיבל זוג נעלי ריצה של REEBOK.

יאללה רוצו על זה 🙂

תמונה באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונה באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונות באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונות באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN
תמונות באדיבות BEHANCE של האמן CFT-SHOP & LEARN

שלט החוצות MISEREOR Social Swipe

כולנו מצווים במצוות הצדקה ומרבים לתרום בדרכים שונות. 

כדי להניע אותנו לתרום צריך כמה גורמים:

1. סיבות להאמין – שנאמין שהכסף שלנו הולך אל מקום טהור ונכון.

2. הנגשה – צורת התרומה תהיה מונגשת וקלה לשליפה.

3. סכום מוגדר.

אם לכל אלה נוסיף הנאה – הרווחנו בגדול! שלט החוצות הזה זכה ב'אריה זהב' בקטגוריית שלטי החוץ ב 'Cannes Lions festival'.

תמונות באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונות באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונות באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונות באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונה באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונה באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונה באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונות באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונות באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונות באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM

עמותת MISEREOR פועלת למען אנשים עניים בעולם

הקמפיינים שלה מבוססים על הנעה לפעולה ממקום של שיתוף וחוויה ולא ממקום של קריאה לרחמים.

MISEREOR Social Swipe הוא שלט החוצות האינטראקטיבי הראשון שמקבל כרטיסי אשראי! מה שהופך את התרומה לקלה יותר מאי פעם. ראיתי את השלט, הוא נגע לי ללב? למה לא לתרום מייד? החלקת כרטיס אשראי דרך הכרזה תורמת 2 יורו ומייצרת חוויה אינטראקטיבית מפתיעה ומרגשת! כרטיס האשראי 'חותך' פרוסה מכיכר לחם וממחיש איך הכסף שנתרם מספק ארוחה יומית למשפחה!

מלבד החוויה קיבלו המשתמשים פידבק מיידי של 'תודה על תרומתך'. הדוגמה הזו ממחישה איך ניתן להפוך פעולה שאנחנו לא ממהרים לבצע – לקלה וחוויתית!

תמונה באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM
תמונה באדיבות THE SOCIAL SWIPE WWW.YOUTUBE.COM

אמא תקני לי

מוטיבציה לעשות קניות? העולם מתחלק לאלה שאוהבים לצאת לקניות ולאלה שזה סבל עבורם. 

אנחנו רוצים לגרום למשתמשים שלנו לבלות ככל האפשר במרכזי הקניות ולהפוך להם את השהות לחוויה. איך עושים את זה? הנה כמה דוגמאות טובות:

תמונות באדיבות FLASHBAK
תמונות באדיבות FLASHBAK
תמונות באדיבות FLASHBAK

קניון שרונים מיניסיטי –עיר הילדים של ישראל 

בלב מרכז הקניות מתחם ענק – מיני סיטי, המדמה עיר ריאליסטית קטנה וציורית שבה הילדים חווים את עולם המבוגרים.

במתחם המגוון והחווייתי מתנסים הילדים בעריכת קניות בסופר, הם הופכים לכבאים, טבחים, בנאים, עולם של נסיכות ועוד…

יותר מהערך המדהים שהילדים מקבלים ולתהליך הלמידה, יש כאן גם חוויה להורים – יוצאים לקניות עם הילדים? תיהנו!

תמונות באדיבות הבלוג של פנינה כץ
תמונות באדיבות הבלוג של פנינה כץ
תמונות באדיבות הבלוג של פנינה כץ

חצי חינם

כלבו 'חצי חינם' בראשון לציון חרט על דגלו חוויית קנייה שגורמת ללקוחות תגמול נאה על סיבוב קניות ארוך, וכידוע – שהייה ארוכה באולם הקניות באה לידי ביטוי בקופה הרושמת. 

תמונות באדיבות 'חצי חינם'
תמונות באדיבות 'חצי חינם'
תמונות באדיבות 'חצי חינם'
תמונה באדיבות 'חצי חינם'
תמונה באדיבות 'חצי חינם'
תמונות באדיבות 'חצי חינם'
תמונות באדיבות 'חצי חינם'
תמונות באדיבות 'חצי חינם'
תמונה באדיבות 'חצי חינם'
תמונה באדיבות 'חצי חינם'
תמונה באדיבות 'חצי חינם'
תמונה באדיבות 'חצי חינם'

אימהות מרגישות שהן נותנות לילדיהן שעת חוויה ואיכות. המבוגרים לא שואלים על כל פריט 'כמה זה עולה?' התחושה היא שיוצאים לבלות כשבעצם יצאנו לקניות בסופר.

תמונות באדיבות 'חצי חינם'
תמונות באדיבות 'חצי חינם'
תמונות באדיבות 'חצי חינם'

קניון אושילנד 

הקניון בכפר סבא מציע מגוון חוויות שיגרמו לכם לחשוב פעמיים אם לוותר על יום הקניות שלכם, ויותר מזה – לבחור לעשות את השופינג דווקא שם. 

אושילנד מציע חוויה כוללת של בידור ופנאי חריגה בנוף הישראלי. גולת הכותרת היא מגלשת האקסטרים – הראשונה והגדולה ביותר בישראל: 3 קומות, 14 מטר גובה, 30 מטר אורך עם מהירות גלישה של עד 30 קמ"ש.

תמונות באדיבות TRIPADVISOR
תמונות באדיבות TRIPADVISOR
תמונות באדיבות TRIPADVISOR

מתברר שהמודל הזה קיים בעולם.

גם בקניון Printemps שבשנחאי, סין, הפנימו שלא כיף לחכות למעלית, אז מה עושים כדי לשפר את חוויית השופינג?  מגלשה בגובה של 5 קומות שבתוך 16 שניות תאפשר לכם להגיע מהקומה העליונה לתחתונה.

תמונה באדיבות CHINA 24
תמונה באדיבות CHINA 24
תמונה באדיבות CHINA 24
תמונה באדיבות CHINA 24

הנאה לפעולה

מחקרים רבים נעשו על נושא המוטיבציה שמניעה אותנו לפעולה. חברות הפרסום והשיווק משקיעות שעות נוספות כדי להניע את קהל היעד לפעולה, לשתף, לעשות – לקנות!

מסתבר שככל שיהיה לנו יותר כיף לבצע את הפעולה נמהר לבצע אותה… ועל הצד הטוב ביותר!

ולא, אין צורך דווקא בשלטי חוצות גרנדיוזיים ויקרים. אם המיקרו־קופי יעלה לנו חיוך על השפתיים, האנימציה תבדר אותנו, שיחקנו אותה:)

תמונה באדיבות WIXBLOG
תמונה באדיבות WIXBLOG
תמונה באדיבות DIRECTIVECONSULTING.COM
תמונה באדיבות DIRECTIVECONSULTING.COM
מחקרים רבים נעשו על נושא המוטיבציה שמניעה אותנו לפעולה. חברות הפרסום והשיווק משקיעות שעות נוספות כדי להניע את קהל היעד לפעולה, לשתף, לעשות - לקנות!

נחמי קמרי says

באמת פוסט מדהים. מסביר את הפסיכולוגיה האנושית בצורה קלה וברורה! אגב שמתי לב שגם פה יש הנעה לפעולה "תקשיבו יש לי מה לומר" מפתה אותך להשאיר תגובה באופן לא מודע -זה כאילו מחמיא למי שיש לו מה לומר...:)


דילוג לתוכן