01# Post Corona Design
01# Post Corona Design
תפיסה חדשה
בקמפיין לבחירת הנשיא בארה"ב באו לידי ביטוי דעות חלוקות כאשר הדמוקרטים קוראים להישאר בבית, לעומת הרפובליקנים שמבקשים לפרנס את העסקים. הגישות השונות יצרו תפיסה חדשה, עד כדי כך שהמאייר רפאל אלחנדרו יצר סדרת כרזות בנושא. המודעות מציגות יצירות אומנות נועזות וסוריאליסטיות המתארות שלושה אירועי חדשות עולמיים – וירוס הקורונה, טראמפ והסביבה – כאשר כל עיצוב פועל לצד הצהרה נלווית שלפיה "העולם הוא 'מבלבל' (נגיף הקורונה), 'העולם הוא אבסורדי' (טראמפ) ו'העולם הוא משבר' (איכות הסביבה).
עידן ה- Post Corona
התופעה החברתית העולמית יוצרת גישות עיצוביות נסיבתיות ומכתיבה את הטרנדים של העיצוב בעידן שהוא כאילו Post Corona, אף על פי שהקורונה עדיין לגמרי כאן. אם נסקור את מגמות העיצוב העולמיות בעיתות מלחמה או משבר, נבחין בשפות מלנכוליות. רק לאחר תקופת התאוששות נוצר עיצוב מלא חיים שמרפא את האווירה הלאומית.
כמה דוגמאות? בבקשה:
ה'קרטיה טנק' הוא אחד משעוני היד הראשונים בהיסטוריה. עיצוב השעון מבית קרטיה שואב את השראתו מעולם כלי הנשק והטנקים. קרטיה עיצב את השעון כהוקרה לג’ון פרשינג, מפקד אמריקאי שפיקד על צי טנקים.
אופנת יוטיליטי (Utility) נוצרה באנגליה במהלך מלחמת העולם השנייה והיא מביאה לידי ביטוי אסתטיקה חמורה ונוקשה בהשראת מדי החיילים.
גם סגנון הבאוהאוס נולד מתוך הצורך לשקם את גרמניה במהירות לאחר מלחמת העולם הראשונה. הוא הושפע מהמלחמה, מה שיצר סגנון קשוח בלי חיות ותנועה ונועד לעשירון העליון.
ה-POPART התפתח בשנות ה־50 כתשובת מחץ ליוטיליטי ולמנכוליה ששררה בעולם העיצוב. פופארט – מלשון פופולרי. גישה בעיצוב שהנגישה את עולם העיצוב להמונים והביאה לחייהם שמחת חיים, צבע וחיבורים חדשים חוץ־אומנותיים שיוצרים עניין והנאה.
העיצוב בעידן הקורונה
בניגוד חריף להתנהגות עולם העיצוב בזמני משבר, בעידן הקורונה מתפתחת מגמה של עיצוב מרדני, עליז, תוסס, שמח, חוגג, פורץ, בועט ובורח מהמציאות האמיתית. נתחיל לסקור מעט מהים שמתפתח ממש כעת בעולם שקורה לעצמו POST CORONA.
אז הנה נתחיל לסקור מעט ממה שמתפתח ממש כעת בעולם שקורה לעצמו POST CORONA.
TodayApplemusic
Aapple הזמינה את המעצב Nick Liefhebber לעצב את החללים החדשים של Apple Music בארצות הברית ובסין. עיצוב כזה, שחוגג ויוצר ניגוד לתקופה, עיצוב שהחזיר לחיים את מפגשי היצירה בחנויות המוזיקה, לאחר שהושעו בגלל נגיף הקורונה. או לדבריו: "הכנתי את העולם הצבעוני התוסס הזה מלא גלי קול, פופ, פצפוץ, כלים והמון פרטים קטנים ומהנים".
Nike חיבורים בלתי אפשריים
גם המיתוג של nike עובר בצורה מרדנית מצורה לצורה ויוצר עולמות פנטסטיים, דמיוניים ומלאי אנרגיה ושמחה.
חסרי משמעת לכללים הבסיסיים ומתנגדים לעיצוב הטוב והנכון שמחייב חיבורים אפשריים.
המעצבת היפנית MACCIU היא זו שעומדת מאחורי העיצוב החדש של קולקציית Air Zoom Type בפרויקט השיתופי שלה עם חברת NIKE.
השפה בסגנון גיאומטרי ומינימלי, עם נגיעות של חיבורים אבסורדיים.
סרטון הוידאו שנלווה להפקה מביא לידי ביטוי את אופן ראיתה של המעצבת הצעירה את העולם: רגל אחת בעולם האמיתי, ורגל אחת בעולם של חלום. נופים הזויים שנראים ממדע בדיוני נותנים את האופי ואת האוירה לקולקציה החדשה כשהצבעים והפרטים של הנעל מעוצבים בעיצוב אישי של הלקוח בפלטפורמת האתר של נייק.
WIX השקת פונט madefor
חברת wix הרגישה שהיא מותג גדול מספיק כדי שתקיף את עצמה בחומרים מקוריים.
לשם כך היא השיקה את הפונט madefor. מעצבי ה-motion של החברה קיבלו בריף "להכין סרט שחוגג את הפונט החדש". הם אכן עמדו במשימה ויצרו סרטונים בעלי צבעוניות עזה עם ניחוח של רטרו, patterns וקונטראסטים המושכים את תשומת הלב והעין.
הבחירה העיצובית וההשקה בהקשר ל-Post Corona שוב מפגישים אותנו עם החיבורים הדרמטיים והמפתיעים בין עולמות של צורניות וטקסטורות פשוטות, כשהחיבור המרדני יוצר את עיקר ההפתעה והתופעה.
צבעוני ומלא שמחת חיים
אינקה אילורי לא עוצר באדום, גם לא בשום צבע אחר. שגרתי זה ממש לא הוא; פרובוקטיבי דווקא כן. והעיקר שהכול יהיה מתובל בהומור ושמחת חיים. כשנשאל: "מה אתה חושב יהיו השינויים הגלובליים המהותיים בתחום בעידן הפוסט קורונה?" ענה: "העיצוב צריך לשנות את החללים בהתאם למצב ולעשות אותם טובים יותר".
בתמצית
העולם החדש שמתהווה כעת, מחפש אלטרנטיבות ומסרב לקבל את המציאות המדכאת והסוגרת.
פרץ של יצירתיות, מרדנות וחיות מחפשים נתיבים חדשים במציאות העכשווית ומתבטא בדברים שונים:
המושג השבועי
גישות עיצוביות נסיבתיות:
תהליכים ואירועים עולמיים הקשורים למלחמה, פוליטיקה, בריאות וחברה, המשפיעים על אופי הסגנון והעיצוב.
ביננו, כל עוד אנחנו יוצרות ומעצבות, אף פעם לא באמת נהיה בסגר 😉
בניגוד חריף להתנהגות עולם העיצוב בזמני משבר, בעידן הקורונה מתפתחת מגמה של עיצוב מרדני, עליז, תוסס, שמח, חוגג, פורץ, בועט ובורח מהמציאות האמיתית.